30 kwietnia 2025 20:47 | Aktualności
W konkursie uczestniczyli uczniowie klas IV - VIII. Został przeprowadzony na podstawie materiałów przygotowanych przez nauczycieli przyrody, geografii i fizyki. Uczniowskie zmagania odbyły się na 3 płaszczyznach: teoretycznej - test wiedzy oraz praktycznej: pokaz zjawiska fizyczno- przyrodniczego i kreatywnej, którą stanowiły kalambury związane z przysłowiem fizycznym.
Konkurs cieszył się zainteresowaniem. Uczniowie dołożyli wielu starań, aby sprostać wyzwaniom. Szczególnie widowiskową, kreatywną i innowacyjną kategorią był „Pokaz” ciekawych doświadczeń, w których zademonstrowano dowolne zjawiska fizyczne i wyjaśniono ich przebieg. W każdym przypadku autorzy musieli samodzielnie poszukać przykładu doświadczenia, przygotować odczynniki, zaprezentować i udowodnić, że rozumieją prezentowane zjawisko. Rolą nauczyciela było zachęcanie do eksperymentowania, wsparcie i pomoc w zaprezentowaniu, a uczniów wykorzystanie nowoczesnych technologii do poszukiwania i interpretacji zjawisk przyrodniczych w testach, doświadczeniach i kalamburach.
Największą wiedzą teoretyczną i praktyczną wykazała się: Lena Pater, na drugim miejscu uplasował się Błażej Piętak, natomiast trzecie zajęła Katarzyna Jarczak. Wyróżnienia otrzymują: Elżbieta Serwicka, Jan Kosiarski, Wiktoria Jarczak, Kinga Piętowska i Weronika Paluch. Zgodnie z regulaminem wszyscy otrzymują dyplomy, nagrody rzeczowe i oceny celujące lub bardzo dobre z przedmiotów: chemii lub fizyki, przyrody, czy geografii.
Była nauka, ale też i zabawa, która przebiegła w atmosferze wzajemnego szacunku i radości w zdobywaniu wiedzy i kolejnych umiejętności.
Cieszymy się ze spotkania z tymi, którzy nie boją się wyzwań i stawiają na przyrodę.
Gratulujemy wszystkim osiągniętych rezultatów – wiemy, że łatwo nie było. Zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach i projektach.
Barbara Chrobot